The Arrow

There are no answers; only choices.

I Love Diazepam :)

Posted by thearrow on March 26, 2009

After a couple of wretched weeks with 3-4 hours of sleep almost every night, this one did the trick. Sleep. What a magic word. I used to hate drugs and didn’t take any for years, but, to my disappointment, some things you just cannot fix by sheer will. Enter the doctors and the drugs, and things start falling into place again. I don’t even feel the need to come to work at the ungodly hours I’ve used to. Now that’s probably an even bigger change 🙂

My grandparents used to take Diazepam when I was a kid. It was always on the end table among myriad other pills, so I came to associate it with old age. Maybe I’m getting old and decrepit too. LOL. In the process of doing that, though, I feel I’m back among the living, with my brain whole again and not roaming somewhere far away from me.

Nothing like a good night’s sleep!

29 Responses to “I Love Diazepam :)”

  1. Alt.L said

    Mi-am adus aminte de niste pastile naturale care de asemenea te-ar putea ajuta (fara atle potentiale efecte): melatonina. In Romania se gasesc la Plafar, iar aici la drugstore sau health food stores. Vorbeste si cu medicul tau sa vezi ce zice. Uite niste linkuri:

    http://www.webmd.com/sleep-disorders/tc/melatonin-overview
    http://www.umm.edu/altmed/articles/melatonin-000315.htm

  2. Alt.L said

    Scrisesem un comentariu care a disparut cand am apasat submit! Strange. In fine.

    Mi-am adus aminte de niste pastile naturale pe care ai putea sa le incerci daca Diazepamul iti aduce aminte prea tare de bunici sau vrei sa treci pe ceva fara potentiale efecte secundare, cum ar fi un calm exagerat la serviciu 😀

    Sunt pastile de melatonina si in Romania se gasesc la Plafar. Aici se gasesc la drugstores sau health food stores. Vorbeste cu medicul tau daca te tenteaza sa faci the switch. Uite niste linkuri:

    http://www.webmd.com/sleep-disorders/tc/melatonin-overview
    http://www.umm.edu/altmed/articles/melatonin-000315.htm

  3. thearrow said

    Erau amindoua la spam, probabil pentru ca aveau cite 2 link-uri. Le las asa, nu le sterg.

    Momentan I’ll stick with Diazepam, pina-mi fac portia de somn. And I don’t feel groggy in the morning at all, so no side effects so far. I’ll let you know if all of a sudden I start looking like an 80-year old version of myself 🙂

  4. Alt.L said

    mystery solved 🙂

  5. v said

    (ia in considerare totusi si varianta lui Alt.L. parca mai bine melatonina decit diazepam…)

  6. thearrow said

    Am incercat ceva natural da’ n-a mers… Eu sint cit se poate de impotriva medicamentelor si nu cred ca iau mai mult de doua aspirine pe an (si Tylenol, pe care il iubesc foarte tare cind racesc, ca ma trimite direct in la-la-land 🙂 ). Da’ de data asta nu s-a putut si nu s-a putut. Dupa doua saptamini de trezit in fiecare noapte la orele 2:45 trecute fix am cedat nervos.

  7. v said

    (da, da’ melatonina nefiind fo potiune din plante, ci fix hormonul care regularizeaza somnul… 🙂 )

  8. thearrow said

    I see… Pai chiar o sa intreb azi la doctor, sa vedem ce zice. Desi, nu pot sa descriu ce bine e sa nu te mai trezesti cu noptile-n cap.

  9. v said

    intreaba, intreaba! 🙂
    oricum ar fi insa, iti tin pumnii. fara dormit ca lumea nu faci nimic in viata, zau asa.

  10. Vlad said

    De ce ar fi melatonina mai naturală decât diazepamul?

    Din păcate, melatonina nu prea are un efect fantastic asupra insomniei. Dacă e insomnie primară, tot ce face e să scadă latenţa până la adormire, dar nu şi durata şi eficacitatea somnului. În insomnia secundară (adică, să zicem că eşti anxios şi de aia nu dormi), nu are niciun efect. Partea bună e că nu face rău, din câte se ştie, deci poţi să încerci. În general, cam toate remediile catalogate ca “naturale” nu s-au dovedit semnificativ mai eficace decât placebo, în insomnie.

    Acestea fiind zise, diazepamul mi se pare o idee şi mai proastă, pt insomnie. Diazepamul e un anxiolitic, sedarea e un efect secundar, unul naşpa. Fiind o benzodiazepină “log acting”, e foarte frecventă sedarea diurnă, care poate să apară chiar pe neaşteptate (metabolismul permite mai multe vârfuri de sedare pe parcursul zilei). Chiar dacă nu ţi-e somn în timpul zilei de la diazepamul de aseară, sigur îţi scade capacitatea de concentrare şi atenţie. La vârstnici, deşi poate bunicii dumitale (ca şi ai mei) îl foloseau, acum e foarte nerecomandat din cauza asta, poate să dea confuzie, căderi (o cădere la 80 de ani, chiar şi din pat, e o potenţială catastrofă).
    În timp, efectul asupra somnului scade, şi rămâne cel anxiolitic, plus o dependenţă medicamentoasă foarte nasoală. Sigur, asta apare destul de greu la diazepam, e un up-side al benzodiazepinelor long acting (spre deosebire de alea short acting, cum e alprazolamul, faimosul xanax, care dă o dependenţă rapidă şi ţeapănă, cu simptome urâte de sevraj).

    În general, benzodiazepinele nu sunt o idee bună ca tratament al insomniei primare. Mult mai bine e să încerci chestii mai soft: de la antihistaminicele care în America de Nord sunt OTC, la hipnoticele non-benzodiazepinice cum sunt zolpidem şi zopiclonă, care acţionează strict pe somn, practic nu dau sedare diurnă şi riscul de dependeţă e mult mai mic. Dacă mergi la doftor, există multe variante. Asta după ce epuizezi măsurile de igienă a somnului, bineînţeles (sport în timpul zilei, ultima masă la maxim 6 pm, fără stat în pat în timpul zilei, fără cafea, etc.)

    A propos, o insomnie nu e insomnie de adevăratelea decât dacă eşti obosit a doua zi, din cauza ei. Dacă nu, se cheamă nevoie redusă de somn, şi nu necesită niciun tratament în imensa majoritate a cazurilor (excepţia fiind tulburarea bipolară). Multă lume şi-ar dori aşa ceva 🙂

    Iartă-mă dacă am fost prea intruziv.

  11. thearrow said

    Buna, Vlad. Ma bucur ca ai dat pe-aici si multumesc pentru explicatii. Am incercat Zolpidem inainte si n-a ajutat; tot la orele 2:45 a.m. trecute fix ma trezeam 🙂 Sigur, motivul e anxietatea. Dupa doua saptamini de trezit asa, motzait pina pe la 4 si dat jos din pat pentru ca n-avea rost sa ma mai chinui sa adorm, eram in stare sa iau orice. LOL. Pe mine sleep deprivation ma scoate complet din functiune. Intre timp doctorul a redus doza de diazepam la jumatate si intr-o saptamina il reduce la zero. Aseara, spre ex., n-am mai luat deloc si-am dormit beton, motivul fiind ca stiam ca azi o sa stau acasa (hi hi). Ba am mai tras si-un pui de somn in timpul zilei. Oricum, multzam ca mi-ai zis ca e posibil sa dea somnolenta si in timpul zilei, doar ca mi-e greu sa-mi dau seama daca asta e de la medicament sau de la oboseala mea vesnica.

    In mare fac tot ce-ai zis tu: merg cu bicicleta la servici in fiecare zi (16 km in total, cu niste dealuri serioase la intoarcere), merg la sala de 3 ori pe saptamina, fac cite 30 de flotari odata (trebuia sa ma mai laud putin cu chestia asta; LOL), deci activa sint cit se poate. Seara maninc maximum o salata. La cafea e problema, ca imi place foarte mult, dar am redus la o cana (canoaie, de fapt) si jumate dimineata.

  12. thearrow said

    A, uitasem sa zic ca Zolpidem e varianta generica de Ambien, care cica da o mare dependenta si in plus te face si somnambul. Au fost ceva stiri pe-aici cu unii care s-au ingrasat in timp ce luau Ambien si nu stiau de ce: mincau noaptea fara sa stie 😀 Altii plecau afara din casa in toiul noptii… ma rog, e amuzant cind auzi, dar nu si cind ti se intimpla.

  13. v said

    ultima masa la ora 6 seara indiferent la ce ora ne-am culca? n-as prea… daca ma-ntelegeti… 🙂

  14. thearrow said

    Mie mi-ar prii foarte tare sa maninc de seara asa devreme (acu’ mai multi ani imi iesea), dar cum de obicei ajung acasa pe la 8… Daca maninc prea mult in timpul zilei (ca mi se mai intimpla) nu mai maninc nimic seara.

  15. v said

    (tot dau de chestia asta peste tot, “ultima masa a zilei, nu mai tirziu de 6 seara”, asa, nenuantat, nenimic. dom’le, o fi vreun spil, sint de acord – sau as fi, daca m-as culca la zece, da’ eu mai devreme de trei, trei jumate, nu ma culc. cum sa stau aproape zece ore cu burta goala inainte de culcare?)

  16. WE said

    cica si un pahar cu lapte cald ajuta.

    eu am probleme cu somnul – mari, cateodata, si le atenuez cu lorazepam. asta mi-a dat doctorul. evident ca mi-a cam dat dependenta si nu isi face prea bine jobul…restul: lunesta, ambien, nu prea ma adorm, iar ambienul ma si cam face sa uit ce fac/zic cat timp inca sunt treaz. in fine, l-au imbunatatit acum, dar inca am probleme.

    cand ma duceam la chinez, la acupunctura, ala a fost singurul care m-a ajutat in mod consistent cu acele lui sa dorm. dar efectul nu era de lunga durata.

    anxietatea si altele pot da peste cap ciclul zi/noapte si atunci melatonina care o iei nu face mare lucru. melatonina e secretata inainte de somn, parca, daca ai ciclul diurn pus la punct.
    asa ca melatonina nu poate ajuta prea mult in anumite cazuri.

  17. thearrow said

    Draga Elf, sa facem un club de anxiosi care nu pot sa doarma, zic 🙂 Cineva tocmai mi-a recomandat o carte care explica pe intelesul tuturor efectele medicamentelor psihotrope: The Mind/Mood Pill Book. In ideea ca e bine sa te duci informat la doctor si sa nu te bazezi pe faptul ca stie el totul neaparat, deci sa poti sa pui intrebari in cunostinta de cauza.

  18. Wandering Elf said

    o sa ma uit dupa ea pe amazon.

  19. thearrow said

    http://www.amazon.com/gp/product/0553580353

  20. Vlad said

    The Arrow, tot ce face rău zolpidemul (“zolpidem” e denumirea comună internaţională, am evitat să fac reclamă la vreun produs) face şi diazepamul. Dependenţa la diazepam e mai probabilă şi mai nasoală decât la zolpidem. Truc: ca zolpidemul să meargă, tre să îl iei chiar când te hotărăşti să încerci să adormi. Dacă îl iei şi dupe aia te mai uiţi niţel la TV sau îţi mai faci un sandvich – pac, nu mai merge. Cu somnambulismul: e valabil pentru orice hipnotic uşor. Sigur că diazepamul dă o sedare mai babană, şi creşte faza IV a somnului, deci sunt mai mici şansele cu el. E adevărat că durata de acţiune a zolpidemului e scurtă, de asta te sculai probabil la 2:45. Soluţia problemei e simplă: zolpidem extended release 🙂 Din nou, nu zic numele produsului, dar e disponibil.

    Cu laptele şi banana, cică ar ajuta din cauza conţinutului de triptofan, precursor de serotonină. Sincer, eu nu cred în asta. E cam greu să ai o dietă săracă în triptofan, dacă nu o faci intenţionat, deci nu cred că putem vorbi de o “carenţă”. Chiar dacă am presupune că, mâncând mai mult triptofan, creşti secreţia de serotonină, concentraţia ei plasmatică e foarte rapid controlată de MAO, aşa că nu prea văz cum ar putea să influenţeze somnul. Nu am găsit studii de încredere cu chestia asta, dar, din nou, un pahar de lapte nu are ce strica, deci merită încercat.

    Un alt truc mişto de “psihiatru” e trazodona, la 50 mg (o treime din doza antidepresivă). La doza asta, nu are efect antidepresiv, dar are un foarte bun efect pe somn, cu păstrarea arhitecturii sale normale (ceea ce nicio benzodiazepină nu poate face cum trebuie). Din câte ştiu, a fost aprobat de FDA pentru insomnie, dar nu e OTC. Eu îl prefer benzodiazepinelor, şi chiar zolpidemului. Bottom line: nu e bine să iei benzodiazepine dacă nu ai neapărată nevoie. Dar dacă doftorul dumitale îţi scade diazepamul, e ok, e foarte corect.

  21. Vlad said

    P.S. Lorazepamul e din aceeaşi familie cu diazepamul. E mai mult anxiolitic decât sedativ. E mai blând pentru ficat decât tot restul benzodiazepinelor, presupun că de asta a înlocuit complet diazepamul prin ghiduri.

    Despre “The Mind/Mood Pill Book”: acciuli, nu se cunoaşte cu siguranţă mecanismul niciunui psihotrop 🙂 Se cunosc unele efecte in vitro, şi de aici s-a extrapolat, dar nu avem certitudini, doar presupuneri. Cert este un lucru: nici un psihotrop nu e absolut selectiv. Asta e marea lor bubă. Ţinteşti un receptor cu ele, şi nu ştii precis ce nimereşti.

  22. Vlad said

    Re PS, cu scuzele de rigoare pentru spam: cea mai user-friendly carte de psihofarmacologie e a lui Stahl, un guru în domeniu. E o carte pt profesionişti, dar e aşa de agreabil şi didactic scrisă că oricine are un minimum minimorum de bagaj de neuroştiinţe o poate citi.

  23. thearrow said

    Hehe. Da, stiu de trazodona si-am incercat o data; am dormit foarte bine. Si asa am auzit si din alte parti, ca it’s hit and miss cu medicamentele astea; depinde si de organism si de ce altceva mai iei… O sa caut cartea lui Stahl la biblioteca (ca vaz ca e cam scumpa), desi nu garantez ca bagajul meu de neurostiinte e mai mare decit o nuca.

    Cu laptele la mine nu merge, deoarece ceva din creierul meu il considera absolut dezgustator :). Nu pot sa-l beau decit in cafea.

    Ma rog, poate cind reusesc sa ma mai linistesc un pic cu stresul de la servici (si alte citeva stresuri adiacente), o sa-mi revin si cu somnul. Pina una-alta, n-am mai luat diazepam nici aseara si sint ok, chiar daca n-am dormit decit vreo 5 ore. Mi-am bagat un pic le piciorus in servici and it did the trick 🙂

    Oricum, multumesc frumos de explicatii; sint intotdeauna binevenite, deci nu te mai scuza atita, please.

  24. Wandering Elf said

    Cartea lui Stahl cred ca e prea mult pentru Arrow. O inteleg eu si poate ca eu ar tb. sa o am in casa, desi am versiuni ale ei in alte forme (mai ales sub forma neuroanatomica – de la ceaslovul lui Kandel incoace cam aceeasi info gasesti). Saraca Arrow, crezi ca o intereseaza de mesolimbic pathway si de serotonin uptake?

    Chestia cu laptele cred ca merge mai mult pe calea de “jos in sus”. De la sistemul periferic/enteric la cel central. Si in fine, poate e si un pic si urban legend.

    Nu stiu daca nu se stie cu exactitate mecanismul oricarui psihotrop, dar intr-un fel e de asteptat pentru ca 1. ai mai multi receptori pentru o substanta, fiecare cu afinitatea sa si cu efectele sale in celulele tinta; 2. dand substanta sub forma sistemica (adica pe gat), evident ca fluxul de sange va duce peste tot aceeasi substanta. Locuri diferite, chiar daca cu aceeasi receptori vor duce la efecte diferite. De aceea atunci cand se fac exp. se folosesc canule in ventriculi, sau direct in tesutul tinta, cu o difuzie cat mai mica posibil.

    Revenind la somn, cred ca fiecare tre sa “isi asculte” doctorul. Si/sau sa si-l schimbe, daca simte ca ceva e neinregula. Problemele de somn sunt f. serioase, nu vorbesc acum de ele ca simptome ale ceva mai grav la cutiuta.
    Dar, culmea, la mine au dat efecte chestiile astea chinezesti – nu stiu de ce, m-am impacat intotd. bine cu ele. O fi si un placebo implicat, nu m-ar mira. But who cares, as long as it does the trick.

    Si Arrow are 150% dreptate – serviciul te poate duce la insomnii serioase.

  25. v said

    sa stii, Arrow, ca era la un moment dat s-o dau pe gluma ca e clar, trebuie sa te duci mai rar la serviciu ca sa poti si tu sa dormi, da’ acum, dupa ce-a zis Elf, mi-am amintit ca si eu am avut citeva nopti albe cind lucram cu program, birou, colegi si sefi…
    asa ca nu mai fac glume d-astea. 😀

  26. thearrow said

    Eh, serviciul si nu numai… Noroc ca the romance helps (hi hi). Altfel da, probabil ca Stahl e cam avansat pentru mine, dar daca-l gasesc la biblioteca o sa-mi bag nasul. Asta dupa ce citesc The Mind/Mood Pill Book, care pare sa fie un prerequisite pt. Stahl 🙂 Si oricum ma intereseaza chestiile de genul asta si incerc sa citesc cam tot ce apare in presa pe subiectul creier, deci feel free sa comentati va rog.

  27. Danilã said

    Insepusem sa intr-o perioada sa ma obisnuiesc si eu cu benzodiazepine pentru a imi regla somnul si a diminua stresul de la serviciu.. pana cand am realizat ca trebuie sa maresc doza. Am ajuns sa iau cate 4 de-o data pe zi, in general combinate cu o bere.. doua. Am renuntat la ele si dupa doua zile am realizat ca nu mai pot sa adorm deloc. Situatia, privind somnul, se agravase fata de cum era la inceput. Aici mi-a sarit in ajutor un bun prieten: cannabisul. In 5 zile de consum am dormit precum un prunc. Iar cat despre sevraj.. recunosc, am stat in aceste 5 zile cam stresat la serviciu.. dar se poate controla daca esti constient ca sunt doar efectele sevrajului. deci, cannabis. Au trecut 3 saptamani de atunci si ma simt normal. Ideal ar fi sa se depuna si efort fizic pe perioada zilei.

  28. thearrow said

    Ha ha! Imi place recomandarea ta dar nu pot sa risc nici sa ma gindesc la varianta asta pentru ca ma pot deporta oricind daca ma prind. Intre timp am rezolvat si dorm bine, thank God. Am retinut ideea, insa 🙂

  29. lexi said

    Of, ce enormitate! De la diazepam devii dependent, nu-l poti lua on a daily basis din multe motive. Unul ar fi ca are caracter cumulativ, ramane in corp o graaamada si n-o sa-si mai faca efectul. Vei lua doze din ce in ce mai mari ca sa dormi.
    E un sedativ, nu un tratament impotriva insomniei. De ce nu se duce lumea la medic? Sau de ce nu se informeaza bine inainte?

Leave a Reply

 
